T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından CİMER faaliyetlerinde hizmet sunum kalitesini ve vatandaş memnuniyetini arttırmak, kurumlar arası iş birliğini artırarak uygulamada bütünlük sağlamak amacıyla CİMER personeline “CİMER Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı” düzenlendi.
Gaziantep Panorama 25 Aralık Müzesi Özdemir Bey Konferans Salonu’ nda düzenlenen eğitim ve bilgilendirme toplantısı, Vali Kemal Çeber başkanlığında Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığında görev yapan eğitim uzmanları, kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan kurum amirleri ve personellerin katılımı ile gerçekleşti.
Açılış konuşmasını Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi (CİMER) Başkanı Durmuş Ersoy yaptı. Ersoy konuşmasında; “2018 yılında Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’ ne geçilmesi ile beraber kamuda birçok yeni kurum kuruldu. İletişim Başkanlığı da bu kurumlardan bir tanesi. Kurulurken de edindiğimiz misyonlardan biri devletle millet arasındaki iletişimi güçlendirmek idi. Biz bugün ‘Devletle Millet Arasındaki Köprü’ sloganı ile başlattığımız CİMER’ i anlatmak için buradayız. 2006 yılında başlattığımız CİMER’ de başvuru sayımız her geçen gün artarak devam ediyor. Geçen seneyi 7 milyon 650 bin başvuru ile rekor sayıyla kapattık. Tabii bunda depremin etkisi büyük. Bu yıl da ortalama 4 buçuk milyon civarında olacağını öngörüyoruz. Toplumun tüm kesiminden başvuru alan bir sistem olması CİMER’ i özel yapıyor. CİMER’ i, bütün vatandaşlarımızın görüş ve önerilerini, eleştirilerini rahatça yapabileceği bir platform olma özelliğine getirdik. Bunu da mümkün olduğunda duyurmaya çalışıyoruz. Engelli olan vatandaşlarımızı da sisteme dahil etmek için Engelsiz CİMER’ i de hayata geçirdik. Bu minvalde geçen sene 3 bin engelli vatandaşımız başvuru yaptı. Biz bu platformda vatandaşlarımızın derdine çare bulmaya çalışıyoruz. Katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyorum.” sözlerine yer verdi.
Toplantıda konuşan Vali Çeber; “Kıymetli mesai arkadaşlarım. Bizler her şeyin hızla geliştiği bir dönemde yaşıyoruz. Kamu sektöründe de bunu çok yakından hissediyoruz. İlk göreve başladığım dönemde yaptığımız birçok şeyi bugün artık yapmadığımızı görüyorum. Kamu hizmet standartlarının yükseltilmesi, vatandaş odaklı hizmet verilmesi, hak arama, vatandaşın devletle iletişiminin güçlendirilmesi, kamu hizmetlerine standartlar getirilmesi gibi kavramları son 20 yıldır çokça konuşuyoruz. Vatandaşın işini kolaylaştırmak ve vatandaşa daha iyi hizmet vermeye endeksli bir zihniyet dönüşümünü de son 20 yıldır yaşıyoruz. Vatandaşın devletle iletişim kurduğu, devletle konuştuğu, devlete derdini anlatıp devletten çözümü ile ilgili cevap aldığı yollardan birisi CİMER sistemi. CİMER; en etkili, en çok bilinen ve en çok başvurulan yöntem olarak öne çıkıyor. Devletin vatandaş ile, vatandaşın da devlet ile sohbet ettiği bir yer. Siz de o sohbetlerde görev alan mesai arkadaşlarımızsınız. Çok önemli bir iş yapıyorsunuz. Dışarıya çıkıp vatandaşlarımla beraber olduğumda artık ulaşılabilir bir devletten bahsediyor olmaları beni çok mutlu ediyor. Yani artık ulaşılamayan devlet kapıları, ulaşılamayan müdürler, ulaşılamayan kaymakamlar, valiler, belediye başkanları ya da devlet organları yok. CİMER’ e yapılan her bir başvuru bizim için son derece kıymetli. Çünkü vatandaş bizim velinimetimiz. Devlet olarak kurumsal varlığımızın nedeni olan vatandaşımıza hizmet etmek bizim görevimiz. Bu nedenle çok kıymetli bir iş yaptığınızı hatırlatmak istiyorum. CİMER’ i sadece bir şikâyet hattı değil, aynı zamanda bir teşekkür alanı, bir dertleşme alanı, devletin kendini test etme alanı olarak düşünüp, her türlü istatistiksel verinin de bizler için son derece kıymetli olduğunu bilerek, yapılan işlemlerin en doğru şekilde sonuçlandırılmasının önemli olduğunu değerlendiriyorum. Bu nedenle bu alanda görevli siz değerli mesai arkadaşlarımızı tebrik ediyor ve çalıştayın faydalı olmasını ümit ediyorum.” sözlerini kaydetti.
Çalıştay, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’ ndan gelen eğitim uzmanlarının sunumları ile devam etti.