T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Covid-19 Pandemisi ile mücadele devam ederken başlatılan yeni normal süreç kapsamında tüm Türkiye’de olduğu gibi Gaziantep’te de çalışmalar hız kazandı.
Dünyaca ünlü gastronomisi, tarihi ve kültürel değerleri ile önemli bir turizm şehri olan kentte, restoran ve otellere yönelik faaliyetler de devam ediyor.
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Güneydoğu Anadolu Turistik Otelciler ve İşletmecileri Derneği işbirliğinde Turizm İşletme Belgeli Otel ve Restoranlara yönelik düzenlenen bilgilendirme toplantısına katılan Gaziantep Valisi Davut Gül, Pandeminin küresel bir sorun olduğunu hatırlatarak milli bir mücadele yapıldığına değindi.
Bir otelde düzenlenen programda Pandemi salgınından en çok etkilenen sektörlerin başında konaklama ve yeme-içme sektörünün geldiğini aktaran Gül, “Sizlerin ekonomik anlamda zor günler geçirdiğinizi tahmin ediyoruz. Ama bunun ortadan kalkması, hafifletilmesi kuralların esnetilmesi ile değil salgının etkisini azaltması ile olur. Salgın etkisini azaltmadığı müddetçe kuralların hepsini ortadan kaldırsak yine sizlerin eski düzeninize dönme şansınız yok. İşletmeyi korumanın birinci basamağı ise çalışanı korumak. Çalışanlara iyi eğitim verilirse, çalışanlar kendilerini ve ailelerini korurlarsa aslında işlerinde de korunmuş olurlar. Bir kişi bile pozitif vakaysa hiçbirimiz güvede değiliz. O açıdan da çalışanlarımızın güvenliği kurumun güvenliği, müşterilerin güvenliği anlamına geliyor. Çalışanların her müşteriye pozitif vakaymış gibi bakması lazım. Çalışanların her birinin birbirine pozitif vaka olarak bakması gerekiyor. Alışkanlıklarımızı değiştirmemiz lazım. Zihinsel dönüşüme ihtiyacımız var” ifadelerini kullandı.
Gaziantep’te yeme- içme, konaklama sektörünün belirli bir standartın üzerinde olduğunu özellikle vurgulayan Gül, diğer sektörlerde olduğu gibi bu sektörde de eski kriterle hizmet verme şansının olmadığını söyledi.
Gül, “Eskiden rutin yaptığımız iş yapış, müşteri kabul ediş, mal teslim ediliş süreçlerini hepsini baştan gözden geçirmemiz gerekiyor. Bunun iki boyutu var. Birincisi yasal olarak yapılması gereken şeyler, fiziki eksiklikler, görseller ama ondan daha da önemlisi yasal olarak hiçbir şey denilmese de her işletmenin ‘Bizim müşterimiz kendini nasıl koruyabilir, biz müşterimizi nasıl koruyabiliriz, kendimizi nasıl koruyabiliriz’ mantığı ile hareket etmesi lazım diye konuştu.
Toplantı soru-cevap bölümü ile sona erdi.